În psihologie intenția este definită prin: „A-mi clarifica ceea ce îmi doresc” iar atunci când este pentru altcineva înafară de Allah (pentru mulțumirea Lui) vom găsi că ...
Dragi surori, renumitul imam An Nawawi, marele învățat shafi, a realizat minunata colectie de Hadisuri intitulată Riad as-Salihin în română se găsește sub titlul „Grădinile dreptcredincioșilor”. Este interesant faptul că și-a început cartea cu un capitol special și un hadis renumit. De fapt chiar și Imam Al Bukhary și-a început cartea de hadisuri cu același renumit hadis. Deci acest hadis este același hadis cu care și-a început capitolul Imam Nawawi.
Dragi surori, hadisul pe care îl voi menționa nu este un hadis pe care nu l-ați auzit vreodată, cu siguranță îl știți. Acest hadis este unic si foarte important pentru dreptcredincioși iar unii învățați chiar au explicat de ce Imam Nawawi a ales ordinea respectivă a captiolelor din carte .
Dacă ar fi să scriem o carte despre Islam, care ar fi primul capitol pe care noi l-am alege în mod normal? Am fi început cu Tawheed- Unicitatea lui Allah, cu Aqeedah-credintă, despre Allah, dar el dragi surori nu a început această carte cu aceste subiecte ci a început-o cu „Sinceritatea”.
De ce a fost „Sinceritatea” primul capitol?
Deoarece nu are niciun rost să discutăm despre orice altceva- dacă sinceritatea nu este prezentă.
Ce rost ar avea?
Așadar, rugăciunea, postul, faptele bune, dania, milostenia nu au niciun beneficiu asupra noastră dacă nu există sinceritate.
Dragi surori, pentru companioni cel mai mare sacrificiu care putea fi realizat era hijra- emigragrea de dragul lui Allah.
Imaginați-vă că unul dintre companioni și-a lăsat toată averea în Mecca gândindu-se că a făcut cel mai mare sacrificiu făcând Hijra, iar Profetul ﷺ îi cheamă pe companioni și le spune un hadis, iar învățații spun că este același hadis relatat de Omar și că acest hadis reprezintă o treime din Șariah Islamică.
Prin urmare Profetul ﷺ a zis: „Faptele sunt judecate după intenții…, iar cel care a emigrat pentru Allah și profetul Său atunci a emigrat pentru Allah și Profetul Său, dar cel care a emigrat pentru avere sau pentru o femeie pentru a se căsători cu ea, (iar acest companion într-adevăr era logodit cu o femeie din Medina) atunci a emigrat pentru ceea ce a intenționat. (explicație a hadisului)
Așa că acest companion oricum mergea la Medina iar Profetul ﷺ i-a spus că tot ceea ce a făcut este egal cu zero în fața lui Allah.
Profetul ﷺ a adunat companionii pentru a-i avertiza împotriva acestei chestiuni și acest hadis se va menționa până în ziua Judecății.
Dragi surori, Allah Preaînaltul este Gelos iar dacă El vede că există o iubire mai mare pentru cineva înafară de El în sufletul nostru atunci El se îndepărtează de noi.
Dacă ne aducem aminte de hadisul despre Ali Ibn abi Talib când a fost față în față cu un dușman în luptă. L-a dat de pământ a ridicat sabia deasupra lui iar acesta l-a scuipat și în acel moment Ali ibn Abi Talib a lăsat sabia jos și a plecat. Companionii au fugit la el și l-au întrebat, de ce a făcut asta. Iar el, (Allah să fie mulțumit de el) le-a răspuns. „Când am ridicat sabia deasupra lui am vrut să îl omor de dragul lui Allah însă când m-a scuipat am simțit în inima mea ca l-aș fi omorât pentru a mă răzbuna pentru acel gest al său.”
Deci, dragi surori, trebuie să ne întrebăm pe noi înșine. Postim oare pentru că toată lumea postește? Postim pentru ca lumea să ne laude și să vorbească despre noi? Facem rugăciunile pentru a fi văzuți și pentru ca lumea să spună că suntem musulmani buni?
Care este intenția noastră?
Trebuie să învățăm să ne stabilim intențiile corecte.
Tot ceea ce facem trebuie să fie doar de dragul lui Allah, căutând Plăcerea Sa.
Aminiți-vă că unul dintre cei 7 oameni care vor fi la Umbra Tronului lui Allah, în ziua în care nu va mai exista nicio umbră, este cel a cărui mână stângă nu știe ce a dat în caritate mâna sa dreaptă. Adică a facut-o în secret, numai de dragul lui Allah, fără să fie văzut.
Unul dintre învățații de demult a spus: Ori de câte ori bătea cineva la ușa mea, de la locul unde eram și până ajungeam la ușă îmi puneam în jur de 70 de intenții-(dacă e un sărac, am să-i dau bani, dacă cineva are nevoie de apă, am să-i ofer apă..etc) ..iar Allah ne răsplătește pentru toate aceste intenții.
Acum, diavolul, poate veni la voi și vă poate spune: Ahh, ții minte fapta aceea? Gata! S-a dus! Nu ai primit nicio răsplată pentru că n-ai avut intenția 100% pentru Allah.
Ei bine dragi surori nu vă lăsați păcălite!
Continuați să faceți fapta aceea dar reînnoiți-vă intenția. Asta spun învățații.
În psihologie intenția este definită prin: „A-mi clarifica ceea ce îmi doresc” iar atunci când este pentru altcineva înafară de Allah (pentru mulțumirea Lui) vom găsi că oamenii suferă. Suferă pentru că fac alegeri proaste, doresc să bucure pe cineva drag și supără pe altcineva drag sau aleargă după ceva ce este imposibil de atins iar pentru Allah nimic nu este imposibil, și dacă cineva urmează Calea lui Allah atunci cei dragi nu au de ce să se supere.
În momentul în care ai o intenție corectă totul este în beneficiul tău. Dacă intenția ta a fost de dragul lui Allah, să ajuți un nevoiaș iar acel nevoiaș după ce i-ai oferit atât cât ai putut îți vorbește urât pentru că nu i-ai oferit cât își imagina el, tu ești liniștită că ai făcut acel lucru pentru Allah nu pentru acel om și nu ai nevoie de recunoștință din partea lui ci îți dorești să fi văzută bine în fața lui Alah.
Întorcându-ne la iubire, putem iubi pe cei dragi în această lume și putem iubi creația lui Allah. Atunci cum putem face pace între a-L iubi cu toată inima pe Allah și a ne iubi soții, părinții etc. Ei bine, intenția noastră pentru toate faptele noastre trebuie să fie pură pentru Allah. Atunci avem așa: Mă port frumos cu soțul meu să-L mulțumesc pe Allah, tot ceea ce fac este pentru Allah.
Iar iubirea pentru cei din această lume trebuie să aibă limite. Nu trebuie să întreacă iubirea pentru Allah.
Abu Huraira a relatat că Mesagerul lui Allah (pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa), a spus: „Iubește pe cei pe care îi iubești cu moderație, deoarece se poate ca să-i urăști într-o zi și urăște pe cei pe care îi urăști cu moderație pentru că îți pot deveni dragi ție într-o zi.”
Sunan al-Tirmidhī 1997- clasificat ca și Sahih de sheikh Al-Albanee
Dacă am întors un bine cuiva este tot de dragul lui Allah. Dacă am renunțat la o ceartă este tot de dragul lui Allah..etc
Toate aceste îndemnuri sunt în beneficiul nostru, spre protecția noastră și a sufletului nostru deoarece oamenii sunt supuși greșeli și va veni o zi în care ne vor dezamăgi, însă Allah nu ne va dezamăgi niciodată!
Allah ne va încerca prin ceea ce avem mai drag pentru a vedea dacă într-adevăr Îl iubim cel mai mult pe El și dacă ne punem doar în El toată speranța deoarece în Allah trebuie să se încreadă cei care se încred.
Folosind intenția putem să ne creăm obiceiuri bune și să scăpăm de obiceiuri mai puțin bune.
De exemplu:
Dacă cineva ar dori să își formeze obiceiul de a sta după rugăciune să facă Dhikr(pomeniri) care există în sunnah, poate să urmeze acest model:
Ex: După rugăciune rămân in același loc pentru a-mi rosti pomenirile
Sau
După rugăciune mă ridic, mă așez pe scaunul de la birou cu spatele la laptop și îmi rostesc pomenirile.
Este important să menționăm MOMENTUL și LOCUL
Aceasta strategie poate fi folosită în dobândirea oricărui obicei bun. Secretul este să cuplezi acțiunea sau comportamentul dorit cu o acțiune pe care deja o efectuezi în fiecare zi.
Îl rog pe Allah Preaînaltul să ne purifice intențiile noastre și să ne ajute să facem cât mai multe fapte bune de dragul Lui.
Jazakum Allahu khairan!
Umm Abdur Rahman
Umm Abdur Rahman
https://islamiclifecoaching99.blogspot.com/